SQUID GAME - ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΜΙΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ 





Όταν η κορεάτικη εταιρεία παραγωγής πρότεινε το «Squid game” και το Netflix αποφάσισε να συμπεριλάβει τη σειρά στην πλατφόρμα του, μάλλον κανείς δεν πίστευε ότι , όπως είπε πριν λίγες μέρες ο Ted Sarandos (διευθύνων σύμβουλος του Netflix) αυτή θα είναι μάλλον  η δημοφιλέστερη σειρά  του συνδρομητικού καναλιού από την  έναρξη της λειτουργίας του.

Η αλήθεια είναι ότι τις   πολύ μεγάλες επιτυχίες στο σινεμά και στην τηλεόραση δεν είναι εύκολο να τις προβλέψεις. Απλώς οι διορατικοί επαγγελματίες «μυρίζονται» ότι υπάρχουν τα συστατικά που μπορεί να δέσουν με τα ζητούμενα της εποχής. Μετά την επιτυχία βέβαια, ως μετά Χριστόν προφήτες μπορούμε να εντοπίσουμε το μυστικό που έκανε τη διαφορά!

Σκέφτομαι πως οι σεναριογράφοι χτύπησαν φλέβα με 2 τρόπους: Αν το δούμε κοινωνιολογικά, έγραψαν μια σειρά με πρωταγωνιστές  ανθρώπους  που ζουν  για να διαχειρίζονται τα χρέη και όλων των ειδών τις υποχρεώσεις τους. Απεικονίζουν μια ακραία εκδοχή του  homo economicus που προσπαθεί να βρει λύσεις και να επιβιώσει με κάθε τρόπο.  Ταυτόχρονα  προσφέρουν στον τηλεθεατή ένα συναρπαστικό παραμύθι από τον κόσμο του gaming. Αυτή είναι μια από τις πιο ισχυρές τάσεις  της εποχής . Αν δεν παίζετε οι ίδιοι με μανία κάθε είδους παιγνίδι στο κινητό σας, σίγουρα έχετε παρατηρήσει τι κάνουν οι διπλανοί  σας στο μετρό. Κι έχετε δει τις «συγκεντρώσεις» στα στοιχηματικά μαγαζιά που υπάρχουν παντού γύρω μας. Στον άνθρωπο από παιδί αρέσει να παίζει! Και σε πολλούς αρέσει και να να τζογάρουν. Απλώς στην ψηφιακή εποχή αυτό  είναι κάτι  εξαιρετικά διαδεδομένο και … απενοχοποιημένο.  

Στο Squid game ο τηλεθεατής βάζει τον εαυτό  του στη θέση των παικτών και θυμάται  πόσο καλός ήταν όταν έπαιζε ο ίδιος «Στρατιωτάκια ακούνητα»! Επειδή όμως εδώ όποιος χάνει πυροβολείται και πεθαίνει (όπως ανατινάζεται στα ηλεκτρονικα παιγνίδια), η πρόκληση είναι να σκεφτείς αν θα κατάφερνες να επιβιώσεις αν ήσουν εσύ στη θέση του ήρωα . Και είναι πάρα  πολλοί αυτοί που πράγματι δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους. Μπορούν να το κάνουν, χάρη στα social media.  Στο Tik tok το hashtag  #Squidgame είναι το δημοφιλέστερο από το Σεπτέμβρη που ξεκινησε η σειρά . Εκατομμύρια  βιντεο έχουν ανέβει με ανθρώπους που  παιζουν το «Cookie game” (ένα από τα παιγνίδια-δοκιμασιες της σειράς). To ξέρουμε  πια ότι όλες οι μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες έχουν και μια παράλληλη ζωή στα social media!

To Squid game είναι μια καλή παραγωγή (όπως απαιτεί το εκπαιδευμένο κοινό) που προσφέρει πραγματική εκτόνωση στον αγχωμένο τηλεθεατή. Όπως στο Casa de papel, μπορείς από την πολυθρόνα σου να δώσεις την υποστήριξή σου στους αδικημένους και να  ελπίσεις πως θα καταφέρουν  να ξεφύγουν παίρνοντας μαζί και τα λεφτά! Μπορείς , όπως είπαμε,  και να  παίξεις (όπως νοερά παιζεις και στα reality δράσης). Το σημαντικό είναι να μετρήσεις τον εαυτό σου. Θα κατάφερνες να σωθείς σε αυτές τις ακραίες συνθήκες; Κάτι μου λέει πάντως πως ο στόχος των δημιουργών της σειράς είναι άλλος:  Να σε κάνουν, καθώς η υπόθεση εξελίσσεται, να αρχίσεις να αναρωτιέσαι  αν και η ίδια η ζωή σου στη σημερινή εποχή  δεν είναι μια  εκδοχή του σεναρίου!

 

(δημοσίευση στα ΝΕΑ Σάββατο 9/10/2021)

 

 

 

 

 

 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΗΠΩΣ ΥΠΕΡΒΑΛΛΕΤΕ ΚΥΡΙΑ ;

ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ Η ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ